Test av: Naproxen / Pronaxen mot mensvärk

Vanliga värktabletter ska visst inte ha samma effekt mot mensvärk som de tabletter som innehåller naproxen. Är det verkligen så?? 
 
Jag har tidigare i mitt liv provat såväl Panodil som Alvedon och Ipren utan någon effekt alls, Men nu testade jag Pronaxen som är en receptfri värktablett. Jag har provat den en gång innan men då tog jag den efter att ha extrem mensvärk i 1 timme. Nu tog jag den så fort mensen kom och kramperna började ge sig till känna. Den lindrade lite och jag kunde imellanåt till och med sitta vid datorn, men det var med nöd och näppe. Sen var det bara att krypa in i sängen igen till min spimatta. Märkbart var dock att dag 2 inte alls innehöll lika mycket ont som det annars brukar göra. Men jag är ingen fanatiker av läkemedel i någon form. Dessutom är Naprozen ett NSAID-preparat som kan ge upphov till bland annat frätande magsår etc. Inget kul....

+
Mensvärken förkortas
Det behövs bara en tablett

-
NSAID-preparat som Pronaxen kan fräta på matstrupe och magsäck
Det är ett "onaturligt" alternativ



Förkortad mensvärk kan vara värt besväret!
BETYG: 4 stjärnor av 5 möjliga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0