Test av: En månads motion + stretching

Jag har flera gånger läst att motion ska vara bra mot mensvärk. Däremot har jag alltid tolkat det som att man ska röra på sig när man väl har fått ont. Något som har varit omöjligt för mig! 
 
För några år sedan när jag tränade dans regelbundet hade jag lika mycket mensvärk som nu. Dock var jag dålig på att stretcha efteråt. Nu har jag i alla fall i en månad dansat cirka 20 minuter och tränat yoga 20 minuter 4 gånger i veckan.
Om blodcirkulationen ökar i kroppen så drivs mjölksyran bort, vilket är något som kan sätta sig i spända muskler och slaggprodukter försvinner på ett naturligt sätt.


+
Förkrampen försvann (ingen småkramp dagen innan)
Man får bra kondition på köpet

-
Lika ont under mensen som tidigare



Starkare muskler och bättre kondition men det var mensvärken jag ville minska
BETYG: 1 stjärna av 5 möjliga

Kommentarer
Postat av: Jenny

Man ska ut och powerwalka! ;D

Andas in och andas ut i takt med att man går. It works!(Y)

2010-02-14 @ 10:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0