Mensvärk beror på psykiska problem och fel tankar

Mensvärk kan enligt den alternativa medicinen bero på att någonting inte fungerar som det ska i ditt tankesätt, eller att du har upplevt något obehagligt. En enda tanke sägs starta över 1000 reaktioner i din kropp inom loppet av några sekunder. Vad tänker vi med mensvärk då som är så fel?

Enligt Lise Bourbeau som har studerat sambandet mellan emotionella tillstånd och olika sjukdomar beror mensvärk på (något av ) följande:

-Man har svårt att acceptera sin kvinnlighet
-Man önskar att man vore man, då de har det lättare i livet
-Man har en mamma som man reagerat negativt på sedan man var liten
-Man är uppväxt med inställningen att  menstruation är någonting syndigt eller att det förväntas att man får ont vid mens

Lösningen är alltså att njuta av att vara kvinna med allt vad det innebär, samt att inse att menstruationen är en smärtfri, naturlig och nödvändig kroppsfunktion.


Enligt andra läror t.ex läran om chakran kan mensvärk även bero på följande:

-Rädslor för att dö eller våga leva
-Tron att lycka kan köpas för pengar alt. snålhet
-Problem med någon av föräldrarna
-Övergrepp och liknande i barndomen


Jag har 3 av problemen i den första spalten och 2 problem i den sista......
Vad har du????!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har extrem mensvärk och det bästa mot det är värmekudde, helt klart

2009-07-12 @ 19:46:11
Postat av: linda

ahahahahahaah flisi där uppe

2009-07-12 @ 20:09:57
URL: http://lindalabelle.blogg.se/
Postat av: Lotta

Eh va??? skulle mensvärk ha psykiska orsaker? det är ju helt befängt. Hur kan det då komma sig att jag får sån värk så jag blir nästintill handlingsförlamad INNAN jag ens vet att jag ska ha mens? Som denna gång tex var mensen c:a en vecka för tidig (i vanliga fall är den regelbunden) och började i förrgår som en total överraskning på detta sätt.

2009-09-03 @ 19:42:20
Postat av: Emma

På Godoc.se kan man läsa om mensvärk och ställa frågor till en sjuksköterska via mail och få personligt svar!

2009-09-22 @ 16:48:07
Postat av: Jonna

Jag håller helt med det du skriver. Jag är säker på att all värk har psykiska orsaker (också). Jag är inte kvinnlig, jag hatar att vara kvinna, jag är rädd för att leva och dö, jag har problem med föräldrarna och varit med om övergrepp.



Måste göra ngt åt detta nu.



LOTTA: Dina celler vet precis när du ska få din mens. Det är ju inte så att du får den för första gången. Ditt medvetande vet precis vad som förväntas, dvs värk. Det är där man ska börja nysta, gå in under medvetandet.

2009-12-04 @ 22:34:26
Postat av: Christian

Nu ska jag hälsa min flickvän, som ligger i soffan och vrider sig av smärta, att hon antagligen bara har "svårt att acceptera sin kvinnlighet"...

Eller hur...

En av få positiva saker med en värk som mensvärk är att den så småningom går över.

Tyvärr för Lise Bourbeau är dock IDIOTI permanent.

2009-12-08 @ 02:42:27
Postat av: emia

skit snack...jag fick mens när jag va 11 och då hade man ju all livs glädje och mådde hur bra som helst för att man var tjej. De nu efter 8 års mensvärk man hatar att man blev kvinna och var man eftersom de slipper alla jävla värkar..har testat alla olika sorters värktabletter, inget som funkar, tror knappas att det är psykiskt..

2010-07-24 @ 13:51:23
Postat av: Slem!

När man har Mensvärk kan det förvärras rent psykiskt, eftersom man blir påverkad av själva smärtan, liksom. Mensvärk är GRYMT FYSISKT alltså, ok, hormoner styrs av hjärnan så in i helvete, ja, men det är då inte direkt psykiskt! Okej jag är ingen läkare, men har levt med KRAFTIGA jäkla MÖRDARVÄRKAR och har förmodligen Myom eller Endometrios, ja DET påverkar en SJUKT mycket psykiskt, har explosiv värk i typ 4 timmar men får förkänningar 1 hel timme innan det bryter ut, så jag tror ABSOLUT INTE att det är psykiskt alltså!...

2011-01-09 @ 16:17:24
Postat av: Anonym

Du är dum i huvudet!

2012-04-08 @ 19:15:52
Postat av: Dolores

Jag vet att det absolut är kopplat till det psykiska - har vi mind control har vi även body control, helt klart. När jag var väldigt underviktig hade jag mer värk än nu till exempel.

2014-04-09 @ 21:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0