Test av: Vara snäll mot sig själv

Om nu mensvärk beror på mentala problem i någon form, kan man då bli av med mensvärken genom att vara snäll mot sig själv? Mensvark.blogg.se har svaret!

Det här må vara det konstigaste sättet att försöka bli av med sin mensvärk på, men allt är ju värt att testa! Som jag skrev i ett tidigare inlägg anser en författare att man kan bli av med sin mensvärk genom att acceptera sin kvinnlighet, älska sig själv etc. Men fungerar det i praktiken?
Jag provade att varje kväll innan jag skulle sova en vecka innan förväntad mens, klappa mig själv på armarna, krama mig själv som att det vore någon annan. Med samma närvaro och känsla. Jag försökte verkligen känna känslan av min hud. Inte hur det kändes på själva huden utan på fingertopparna, som att jag var någon annan utifrån.
Hjälpte det? Ja, jag kan säga som så att det gjorde det faktiskt! Jag hade mycket mindre mensvärk. Dock kände jag mig väldigt svag i huvudet och trött, men smärta? Nej, den var knappt märkbar.
Om jag ska prova detta fler gånger? Absolut!!!


+
Självkärleken stärks under tiden
Man behöver bara sig själv

-
Det kan kännas konstigt i början att klappa sig själv

Det krävs rutin


Om kroppen kan läka sig själv, så varför inte?
BETYG: 5 stjärnor av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0