Test av:Homeopati ( Bachblommor )

Homeopati anses vara en bluff av några och något helt underbart av andra. Men kan homeopati bota mensvärk? Så här gick det för mig i alla fall.

Jag besökte en homeopat som ska vara väldigt duktig. Jag fick genomgå olika muskeltester (kinesiologi) och testat fram vilka Bachdroppar jag skulle ta, samt orsaken till varför jag hade mensvärk. Svaret blev att det inte berodde på mineral- eller vitaminbrist eller liknande utan att det var ett "djupt emotionellt problem" som hade satt sig i vänster äggstock. Alla Bachdroppar i lådan var visst för klena för mitt problem, så jag fick skaffa mitt homeopatmedlet på annat håll. Det som skulle råda bot på mig och mitt "djupa emotionella problem" samt mensvärk var den dödligt giftiga växten Belladonna. Jag tog dropparna och märkte ingenting speciellt. Men efter 2 månader så var jag utan mensvärk 2 gånger i streck! Jag kände mig svag och trött, men noll, absolut noll mensvärk. Jag hade inte varit så här mensvärksfri på 4 år!!! Den gången hade jag då haft en helt underbar sommar, som förmodligen gjorde att jag slapp mensvärken. (kan inte komma på något jag gjorde annorlunda den gången). Väldigt märkbart är att jag efter att hade börjat ta homeopatmedlet började sluta vända saker mot mig själv. Jag tog inte på mig skulden för allt, kände mig inte värdelös och blev mer ego (på ett hälsosamt sätt). Tyvärr så kunde jag inte upprätthålla denna och 2 månader efter att flaskan var slut (cirka 4 månader efter besöket) kom "skiten" tillbaka. Detta besök inspirerade dock mig till att några månader senare prova "Test av: Vara snäll mot sig själv" - Se blogginlägget nedan.

+
Homeopatmedel ger inga biverkningar
Det finns chans att slippa mensvärken

-
Effekten håller inte alltid i sig
Man måste besöka en duktig och erfaren homeopat för att få en korrekt "diagnos"


Om man blir gladare på köpet är det värt att upplevas
BETYG: 4 stjärnor av 5 möjliga

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är verkligen sjukt intresserad av att veta vem det var du träffade. Jag har fått den sjukaste, värsta mensvärken efter fyra år av absolut inga känningar alls. Jag hatar konventionella piller som inte löser problemet utan bara lindrar symptomen och läkare tänker jag inte vända mig till. Hjälp!

2011-04-26 @ 10:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0