Produktguide #2: Fakir Spikmatta

Produktguide #2: Fakir Spikmatta
När man har mensvärk har man en så kallat nociceptiv smärta. Denna smärta uppstår när kroppens känselorgan och vävnader påverkas och reagerar med en känsla av smärta.

Hur hjälper Fakir Spikmatta mot mensvärk?

Smärta kan försvinna då annan typ av smärta tillförs, vilket är vetenskapligt bevisat. Nervfibrerna fungerar nämligen så. Fakirmattans 6000 piggar stimulerar känselkropparna. Dessa impulser skickas sedan vidare genom ryggmärgen och in i hjärnan. Därefter frisätts "lyckohormoner" såsom endorfiner och oxocytin. Genomströmmningen av blod ökar till området och syreupptagningen i musklerna (livmodern t.ex) ökar.


Var får jag tag på Fakir Spikmatta?

Fakir Spikmatta finns att köpa i hälsokostaffärer, hos återförsäljare t.ex massörer m.m och kostar 599:- hos alla återförsäljare .
Och på internet: http://www.fakir.nu


Kommentarer
Postat av: rebecka

googlade mig fram hit i desperata smärtor mitt i natten. hade aldrig tänkt att spikmatta kunde hjälpa men JA MINSANN!!!!

TACK FÖR TIPSET

TACKTACKTACKTACK!!!

2010-03-01 @ 05:08:32
Postat av: Maria

Tack för detta!
Hade sådan värk på jobbet idag, kräktes och svettades som en gris. Detta har hänt några gånger, händer inte varje månad (tack o lov!). Jag undrar dock varför? Stress känns igen, och att vara snällare mot sig själv. Känner dock att jag kanske borde gå till en gynnekolog? Eller är den alternativa vägen den rätta? Så fint att du testar och delar med dig av din research. Tack!

2013-06-12 @ 23:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0