Test av: Fakirmattan

Kan FakirSpikmatta med sina 6000 piggar hjälpa mot mensvärk? Mensvark.blogg.se har testat!

Så kom mattan som ett brev på posten, eller hur man säger...En blågrön matta med 6000 piggar av plast ser inte alls ut som den spikmatta man kanske har en bild av. En träplanka med spikar på 20 cm. Istället ser den mindre farlig ut tack och lov! Testet skedde när jag hade min mensvärkstopp. Jag hade ont i såval mage som rygg och ben. Jag la mig på spikmattan och det sticks, jag lovar, det sticks!! Först kunde jag inte lägga hela tyngden, men efterhand gick det bättre. Dock var det ansträngande för mna redan värkande lår att ligga och hålla emot då jag aldrig la hela tyngden på spikmattan. Det onda övergick i en varm känsla och jag kunde inte urskilja taggarna från varandra. Efter att ha legat där minut märkte jag att jag hade markant mindre ont i ländryggen. Efter cirka 10 minuter på spikmattan började även mensvärken i magen/livmodern att minska. Jag hade ju fortfarande ont, men smärtan blev mer outhärdlig.  Allt som allt låg jag 30 minuter, för sen behövde jag gå och kissa. En liten varningens finger när du reser dig från spikmattan. Taggarna fastnar på något sätt i ryggen så det gäller att ta det långsamt.


+
Mensvärken i ryggen försvann nästan helt
Mensvärken i magen minskade
Man kan ligga ner och tänka på annat under tiden.

-
Man måste ligga ner för att få effekt (man kan inte gå och shoppa och ligga på Fakir Spikmatta samtidigt)

Relativt dyr (599:-)


Effekten på mage och ländrygg väger upp det höga priset
BETYG: 4 stjärnor av 5 möjliga

Kommentarer
Postat av: Kajsa

men jag har använt Shakti mattan i några dagar varje kväll 20min och på dagarna märker jag att min mensvärk har gått ner med kanske 60procent ändå. Så för mig funkar den utmärkt!

2009-07-06 @ 14:33:56
Postat av: sara

funkar en vanlig spikmatta?

2010-05-24 @ 13:20:14
Postat av: vasse

Det funkade faktist för mig med och jag använde en annan spikmatta mkt skönare jag man ju säga!

Ca:70 -80 % försvann för mig!

2010-06-11 @ 09:23:38
Postat av: Anonym

Vi har en spikmatta, ska testa den då jag har mensvärk :)

2010-07-05 @ 13:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0